SIP Telefon Santralleri

SIP Telefon Santral Nedir?

SIP telefon santral (Oturum Başlatma Protokolü), IP  ağlarındaki  iki veya daha fazla uç nokta arasındaki video, ses, mesajlaşma ve diğer iletişim uygulamalarını ve hizmetlerini içeren   gerçek zamanlı oturumları başlatmak, sürdürmek, değiştirmek ve sonlandırmak için kullanılan  bir sinyal  protokolüdür. SIP telefon santral dört kişi tarafından geliştirildi ve daha sonra 1996’da İnternet Mühendisliği Görev Gücü ( IETF ) tarafından onaylandı ve 1999’da standart hale getirildi. Ayrıca SIP telefon santral, IP tabanlı iletişimin değişen ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlandı.

Hareketlilik, birlikte çalışabilirlik  ve  multimedya için yerel destek   SIP’in geliştirilmesinin arkasındaki itici güçler arasındaydı. SIP telefon santral, IP tabanlı oturumlarda kullanılan Gerçek Zamanlı Aktarım Protokolü ( RTP ) ve Gerçek Zamanlı Akış Protokolleri ( RTSP ) gibi diğer iletişim protokollerini tamamlar.

 

SIP Telefon Santral Nasıl Çalışır?

SIP, HTTP  ve  SMTP öğelerine benzer şekilde çalışır ve öğelerini içerir.  HTTP veya SMTP gibi, SIP  de Açık Sistemler Bağlantısı ( OSI ) iletişim modelinin uygulama katmanında çalışır. SIP bir istemci /sunucu mimarisi olarak da düşünülebilir.

SIP ayrıca, SIP mesajlarında bulunan Oturum Açıklama Protokolü (SDP) gibi diğer protokollerle birlikte çalışacaktır. SDP, davetler, duyurular ve parametre görüşmeleri oturumlarına multimedya iletişimini tanımlamak için kullanılır.

SIP, istemcilerden gelen istekleri ve sunuculardan gelen yanıtları alan bir istek-yanıt protokolüdür. İstekler,  herhangi bir aktarım protokolü aracılığıyla gönderilebilir.

SIP kullanan cihazlar birbirleriyle doğrudan iletişim kurabilir veya SIP proxy’si üzerinden iletişim kurabilir. SIP proxy’leri, SIP protokolü tarafından ele alınacak boşaltma görevlerine yardımcı olabilecek bir aracı sistem olarak işlev görür.

SIP, oturum için kullanılacak son sistemi, iletişim medyasını ve medya parametrelerini ve aranan tarafın iletişime girip girmeyeceğini belirler. Bunlar sağlandıktan sonra SIP, iletişimin her iki ucunda çağrı parametreleri kurar ve çağrı aktarma ve sonlandırmayı da ele alır.

Örnek olarak, IP Üzerinden Ses ( VoIP ) çağrısında SIP, bir uygulama katmanında bilgisayar veya telefon gibi iki cihaz arasında gerçekleşir. SDP yükleri bir SIP mesajında taşınır. SIP genellikle VoIP’lerde Güvenli Gerçek Zamanlı Aktarım Protokolü ( SRTP ) ve Gerçek Zamanlı Aktarım Protokolü ( RTP ) gibi diğer protokollerle çalışır .

 

SIP Telefon Santralin Teknik Özellikleri Nelerdir?

SIP iletişim protokolü, multimedya oturumları oluştururken ve sonlandırırken beş özellik belirler :

  • Kullanıcı konumu.
  • Kullanıcının kullanılabilirliği.
  • Kullanıcı özellikleri.
  • Oturum kurulumu.
  • Oturum yönetimi.

Farklı multimedya SIP oturumları  internet telefon  görüşmeleri, video konferans ve diğer birleşik iletişim biçimlerini içerir. Protokol, katılımcıları  mutlaka başlatıcıyı içermeyen tek noktaya yayın  veya  çok noktaya yayın oturumlarına davet etmek için kullanılabilir.

SIP’in kendisi iletişim hizmetleri sağlamaz. Bunun yerine, protokolün belirtimi, farklı hizmetleri kolaylaştırmak için kullanılabilen ilkel olarak adlandırılan SIP özelliklerinin birlikte çalışabilir uygulamalarını tanımlar  . Temel öğeler, medya açısından zengin arayan kimliğini etkinleştirmek için kullanıcının fotoğrafını dizin bilgilerine bağlama gibi ek bilgilerin SIP mesajına gömülmesine olanak tanır.

SIP telefon santral ayrıca, protokolün mobilite sağlamada iki temel yol olan ad eşleme ve yönlendirme hizmetlerini de destekler. Kullanıcılar ve uç noktalar, ağ konumlarından bağımsız olan tekdüzen bir kaynak tanımlayıcısı ( URI ) olarak bilinen tek bir tanımlayıcı ile algılanır. URI’ler, telefon numarası veya IP adresinden çok e-posta adresine benzeyen bir sözdizimi kullanan alfasayısaldır.

Gerçek zamanlı hizmetlere ek olarak SIP, otomatik geri aramalar, mesaj bekletme göstergeleri ve mevcudiyete  dayalı  arkadaş listeleri gibi eşzamansız olay bildirimleri için kullanılabilir.

 

SIP Telefon Santralin Kullanım Alanı Nedir?

SIP, sesli aramaların ve diğer multimedya iletişimi türlerinin iletimini destekler. SIP bir telefon teknolojisidir, ancak video konferans, SMS mesajları, veri aktarımları ve daha fazlası dahil olmak üzere Birleşik İletişim’in iletimini destekler.

Barındırılan telefon iletişimi olan kuruluşlar için SIP kanal ekipmanı, ses verilerinin iletimini yönetmek için genellikle satıcı tarafından barındırılır ve korunur. SIP, devreler de dahil olmak üzere geleneksel telefon altyapısı ihtiyacını tamamen ortadan kaldırır. 

 

PRI ve SIP Arasındaki Fark Nedir ve Hangisi En İyisidir?

İş telefonu sisteminizin yerini almak veya sadece bir iş kurmak ve hangi telefon sistemini satın alacağınıza bakmak istiyorsanız, muhtemelen bir kavram denizi gibi ürkütücü görünebilir. Ancak, hepsi gerçekten iki seçeneğe dayanıyor … Birincil Hız Arabirimi (PRI) telefon sistemleri (geleneksel telefon) ve Oturum Başlatma Protokolü (SIP) üzerinden iletilen IP üzerinden ses (VoIP) telefon sistemleri .  

Kuruluşlar bulut iletişim araçlarının maliyet düşürücü ve verimliliği artıran faydalarının farkına vardıkça, çoğu PRI telefonlarından SIP’ye geçiş yapıyor. Ancak, bazıları eski telefon sistemlerinde kalmayı seçerken, bazıları ise eski ve IP telefonları tek bir sistemde birleştiren hibrit çözümler kullanıyor.

Bazı açılardan, PRI ve SIP telefonlarının her ikisi de aynı temel amaca hizmet eder: Kurumdaki çalışanların iş telefon görüşmeleri yapmasına ve almasına olanak tanır.

PRI ve SIP Hangisi En İyisi?

Birincil Hız Arabirimi (PRI), binanızın fiziksel altyapısının bir parçası olan fiziksel bakır hatlar üzerinden birden fazla ses hattı iletmek için kullanılan bir arabirim standardıdır. Oturum Başlatma Protokolü (SIP) kanalı, bir VoIP hattı ile PSTN arasında çağrı başlatarak ve sonlandırarak VoIP çağrılarını destekleyen bir dizi teknik standarttır.

PRI Telefon Hizmeti Nedir?

PRI, 40 yılı aşkın süredir sesli iletişimi desteklemek için yaygın olarak kullanılan bir T-1 iletim teknolojisidir.

Bir PRI devresi, 23 eşzamanlı aramayı destekleyen 23 ses kanalı ve arayan kimliği gibi arama ile ilgili işlevselliği destekleyen bir veri kanalı içerir. PRI teknolojisi ile desteklenen sesli aramalar elektrik sinyalleri olarak gönderilir ve geleneksel telekomünikasyon operatörleri aracılığıyla yönlendirilir. Geleneksel telefon, bir telekomünikasyon şirketi ile bir ilişki ve hat eklemek veya ekipmanı yükseltmek için kabloların yerinde servisini gerektirir.

PRI, SIP kanallar dahil IP tabanlı telefon teknolojilerine bir alternatiftir.  

 

PRI Artıları

  • Sesli aramaları desteklemek için veri bant genişliğine güvenmez
  • Özel hat yapısı ile yüksek kalite
  • Yük devretme için ikinci bir PRI devresi eklenerek yedekli hale getirilebilir

PRI Eksileri

  • PRI’nin uygulanması ve yükseltilmesi pahalıdır ve aylık pahalı telefon servisi gerektirir
  • Yerel ve uzak mesafeli aramalar için geleneksel telekom şirketleri ile uzun vadeli sözleşmeler gerektirebilir
  • Yalnızca 23 hat biriminde satın alınabilecek özel kapasite gerektirir
  • Ölçeği yavaşlamak için altyapıdaki değişikliklerin haftalarca beklemesi gerekebilir.

PRI Teknolojisi için En İyi Kullanım Alanları Nelerdir?

  • Eski PRI altyapısına ve fiber optik internet bağlantısına sınırlı erişime veya IP tabanlı telefonları desteklemek için yeterli bant genişliğine sahip kuruluşlar.
  • Kuruluşların multimedya iletişimi için SIP’yi kullanırken ve uzun mesafeli / uluslararası aramalarda maliyetten tasarruf ederken, yerel aramalar için eski PRI teknolojisini koruduğu hibrit PRI ve SIP kanal uygulamaları.

 

SIP Artıları

  • Talep üzerine kanallar temelinde satıcılar tarafından satılır, böylece yalnızca gereken kapasite için ödeme yaparsınız.
  • Çok daha ucuz; maliyet tasarrufu farklılık gösterir, PRI telefonlardan %30-40 daha ucuz olabilir
  • Ofis veri bağlantısının kesilmesi durumunda cep telefonlarına yük devretme sunar
  • Kolay yönetim için kullanımı kolay yönetim portalları içerir
  • Birleşik İletişim (UC) uygulamasının bir parçası olarak bulut üzerinden sunulabilir
  • İşbirliği ve üretkenlik için çoklu ortam iletişimiyle entegre edilebilir
  • Birden çok site ve uzak çalışan için basit destek sunar
  • Zengin mobil özellikler ve mobil ilk tasarım içerebilir
  • Hibrit telefon sistemleri için PRI telefon hatları ile entegre olur

SIP Eksileri

  • Hizmet kalitesini (QoS) desteklemek için internet bant genişliği, ideal olarak ticari fiber internet gerektirir.
  • Siber suç risklerini önlemek için güvenlik duvarları gibi yeterli ağ bilgisi güvenliğine ihtiyaç duyar.
  • Barındırılan VoIP satıcıları tarafından sunulan hizmetin kalitesi ve genişletilebilirliği önemli ölçüde değişiklik gösterebilir.

SIP Teknolojisi için En İyi Kullanım Alanları Nelerdir?

  • Özellikle uzun mesafeli ve uluslararası arama yapan kuruluşlar için iş telefonu hizmetinden tasarruf.
  • İletişim merkezleri için uygun maliyetli destek.
  • İşletmeye hareketlilik özellikleri eklemek ve uzak çalışanları desteklemek.
  • Telefon sisteminin yönetiminin dahili BT personeli üzerindeki yükünün azaltılması.
  • Barındırılan, çok kanallı bulut iletişimine veya Hizmet Olarak Birleşik İletişim’e (UCaaS) geçiş 
  • Talep üzerine çizgi ve özellikler ekleyerek ve kaldırarak iş iletişimlerini hızlı bir şekilde ölçeklendirme becerisi kazanmak.

Sosyal Medyada Paylaş :

Buralarda Paylaş :